måndag, april 02, 2012

Påsk-förberedelser

I helgen har vi gjort påskpynt och dekorerat påskriset. Jag köpte ett set på Panduro med vita fåglar i bur som Emma gjorde nästan helt själv.
De hänger i riset ihop med glaskulor som har fått silvermetallblad på sig. Det blev riktigt snyggt, få ta bilder på de senare.

Jag har haft en julkrans hängande på ytterdörren helt sen jul och nu känndes det som att det var hög tid att byta ut den. Så jag bestämde mig för att laga en egen krans.
Det var enklare än jag trodde faktiskt och det är mycket roligare att ha något som man har gjort själv, än att köpa något i affären som är massproducerat.

Det jag köpte var en krans gjord av kvist och näver, vita fjädrar, naturbast, små prydnads ägg, rosa band och en tub med lim.

Här är resultatet:











I dag åkte resten av familjen till Norge, så nu har jag huset för mig själv i några dagar innan jag flyger bort och möter upp de för att fira påsken med familjen i Norge.

Nu ska jag passa på och städa huset utan att det ligger fullt av leksaker överallt. Så får jag också tid på kvällen efter jobbet att gå ut och träna som kan vara svårt annars. 


Önskar alla en riktigt Glad Påsk!






Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...